Užíváme si nového venkovního hřiště a doskočiště na skok daleký.

V naší škole máme interaktivní knihovnu se spoustou zajímavých knih.

Žáci se mohou stravovat ve zrekonstruované školní jídelně.

Naše škola se nachází v obci Hať. Sousedí s Polskem a je součástí regionu Hlučínsko. 

Naše škola je pavilónová a všechny budovy, včetně mateřské školy, prošly celkovou rekonstrukcí.

Náš školní vzdělávací program má název "Škola-jedna rodina"a naší snahou je vytvářet pro žáky klidné, přátelské a příjemné pracovní prostředí.

 

Všechny třídy jsou vybaveny  výškově nastavitelným nábytkem. Ve výuce využíváme multimediální a počítačovou techniku.

Vyučující se snaží přistupovat k dětem individuálně a  jsme otevřeni i pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Důležitá je pro nás dobrá spolupráce s rodiči.

Naše škola tvoří celek spolu s mateřskou školou, která má také odloučené pracoviště i v dolní části obce.

Školní družina v roce 2017/2018 - 2. oddělení

Hodnocení ŠD ve školním roce 2017/2018 (2. oddělení)


Školní družinu navštěvovalo 25 dětí a to z 1. – 4. ročníku. Během školního roku jsme dbali na rozvíjení a podporu kamarádských vztahů a spolupráci, také dodržování školního řádu družiny a námi stanovených pravidel. Dbali jsme také na dodržování hygienických a bezpečnostních předpisů.

Po poledním stolování následovaly relaxační činnosti v podobě individuálního odpočinku u stolních her, malování, vybarvování omalovánek, čtení pohádek, poslech hudby apod. Poté proběhla řízená činnost, a to ve formě rozmanitého tvoření, kdy děti vyráběly různé výrobky, modelovaly, učily se různým technikám malování. Využity byly i různé didaktické hry. Se souhlasem rodičů probíhala také písemná příprava na vyučování.

Během celého školního roku jsme využívali školní hřiště a zahradu k pobytu na čerstvém vzduchu. Školní hřiště jsme využívali k různým hrám a soutěžím, také skákáním přes švihadlo a provaz, míčovým hrám. Tyto aktivity jsme volili na základě schopnosti a dovednosti žáků, ale také k jejím zájmům a i ročnímu období.

 

Při řízené činnosti ve školní družině jsme se žáky tvořili:


2. oddělení


 V září jsme využívali prostory školního hřiště. Děti při tvoření zvířátek využívaly přírodnin, které objevily v přírodě (kaštany, žaludy, orobince aj.). Zahrnuli jsme také tvoření a skládání papírových draků. Využívali jsme listy k překreslování jejich obrysů na papír a následné malování podzimu, jako odraz ve vodě. Tyto vytvořené výrobky jsme využili k výzdobě třídy a chodby školy.


Říjen jsme věnovali strašidelnému tématu Halloweenu. Z papíru jsme skládali dýně, které jsme vybarvovali a malovali temperami. Poté jsme skládali a tvořili z papíru sovy a netopýry. Využívali jsme také prostory školní zahrady, kde žáci malovali pomocí kříd na chodník téma podzimu a jeho barev.


Listopad jsme využili k tvoření náramků z navlíkání korálků. Také i skládání, tvoření a zažehlování perliček. Skládali jsme deštníky z papíru a čističek do dýmky. Začali jsme se věnovat také tématu Vánoc a jiných zimních svátků a tradic. Díky překládání a stříhání papírů jsme vyráběli vločky. Využili jsme i téma Mikuláše a vytvářeli jsme Mikuláše z ruliček toaletního papíru a malovali jsme Čertíky pomocí voskovek.


prosinci jsme vyráběli lední medvědy z vaty. Pomocí polystyrénových koulí jsme vytvářeli sněhuláky. Věnovali jsme se i výzdobě třídy a malováním sobů se „svítícími“ nosy pomocí třpytivých barev. Nechyběla ani výroba vánočních přáníček a výroba vánočních dárků – výroba svíček ze včelího vosku. Věnovali jsme se zdobení vánočních perníčků.


Leden byl využitý k výrobě Tří králů, které doprovázelo krátké povídání o těchto mudrcích. Z lojů jsme vyráběli krmítka pro ptáčky. Následovala vystřihování ptáku z papírů a jejich lepení do předem vytvořených krmítek z dřívek od nanuků a klacíků. Probíhala i výroba Kofoláčků - panáčků pro štěstí pomocí čističek do dýmky a bavlnky. Využity byly i kalendáře z předchozího roku k vytvoření koláže. Na konci měsíce jsme využili čas ke skládání jednoduchých Origamů.


Únor jsme věnovali tématu maškarního plesu a vyrábění škrabošek a masek. Děti vyšívaly také srdíčka jako přání k Valentýnu. Věnovali jsme se také projektu „Vesmír“. Pomocí techniky trhání papíru a následného lepení v barvách a velikosti různých planet sluneční soustavy. Pozornost jsme věnovali i popisu těchto planet a jejich vlastností.


březnu jsme se zaměřili na výrobu dárečků k zápisu prvňáčků. Dále jsme skládali Kusudamu z papírů. Využili jsme i techniku malování pštrosů temperami pomocí obtisku ruky. Věnovali jsme se malování váz a výrobě kočiček z vaty. Tvořili jsme také různé výrobky na téma Velikonočních svátků. Z toaletních ruliček jsme tvořili zajíčky a kuřátka. Dále proběhla výroba velikonočních věnců na Velikonoční trhy. Nechyběla ani výroba velikonočních kraslic z bavlnek a vodního skla a klasické zdobení velikonočních vajíček.


Duben byl věnovaný výrobě čapích hnízd s využití slámy. Malovali jsme čmeláky s temperovými barvami. Využili jsme také techniku akvarelu na téma Vodní svět. Skládání papírů a výroba motýlů. Proběhlo také malování čarodějnic. Při využití školního hřiště se uskutečnila soutěž „Krále švihadla“, při kterém získala 3. místo Linda Bočková.


květnu jsme vyráběli rámečky s přáníčky ke Dni matek z nanukových dřívek. Na výkres a pomocí zdobení krepovým papírem jsme kreslili své maminky. Uchvátilo nás také téma hokeje a jeho fandění. Tvořili jsme hokejové dresy z papírů a státní vlajku. Využití temperových barev proběhlo v malování pomocí metodou provázku. Děti s křídami malovali na asfalt květiny jara.


červnu děti vybarvovali složité omalovánky. Využili jsme techniku stínování západu slunce a stíny safari, děti malovaly stíny zvířat. Vyráběli jsme papírová saka s kravatou jako přáníčka ke Dni otců. Bylo vyzkoušeno také modelování se samo schnoucí keramikou, kdy děti tvořily ptáčky, srdíčka, hvězdičky a jiné tvary. Proběhlo také vyhlášení a vyhodnocení tvořivých dětí. Nejpracovitější byla Denisa Czichoňová z 3.A, Aneta Sobotíková z 3.A, Saskia Navrátová z 3.A, z 1. třídy pak Linda Bočková. Diplom za nejlepší stavebnici získal Kristián Desort  a Filip Koszorek z 3.A.


Konec roku jsme završili tvorbou záložek do knih, jako památku na školní rok v družině. Probíhaly i různé soutěže, kde žáci mohli získat drobné odměny.

 

Během školního roku děti stavěly s různými stavebnicemi a kostkami. Tvořily a malovaly tematické výrobky charakteristické ročnímu období a jejich svátkům. Využívaly se také zažehlovací perličky a navlíkání korálků na výrobu náramků. Věnovali jsme se různým skupinovým hrám, ale také i řízeným hrám jako Tichá pošta, Bingo aj., také stolní hry, ale i hry doprovázené hudbou. Hry, díky kterým trénovaly paměť a logické myšlení. Probíhalo i čtení časopisů a pohádek a následná práce s jejich ilustracemi. K dalším činnostem školní družiny bylo zdobení třídy a chodby.

 

 

                                                                                                                               Petra Nadažy

                                                                                                                                                                                          vychovatelka ŠD