Ve dnech 14., 15. a 17. prosince si žáci 4. třídy vyzkoušeli učit se v integrované tematické výuce. Celé tři dny se věnovali tématu „Ekosystém pole.“ Z žáků se stali „polní odborníci,“ jejichž úkolem bylo prozkoumat pole, jak nejvíce to půjde. Během této výuky se žáci učili o půdě, polních rostlinách a polních živočiších a zároveň propojovali vědomosti a dovednosti z různých vyučovacích předmětů. Žáci tak prováděli jednoduché pokusy s druhy půd a pozorovali a kreslili polní rostliny. Ve skupině pracovali s úkolovými kartami, pomocí nichž získali informace o produktech, které se vyrábějí z polních rostlin. Pracovali s různými druhy textů, z nichž získali informace o způsobu života polních živočichů a také si vymodelovali z plastelíny „oběd polního živočicha.“
Žáci byli moc šikovní a každý z nich byl v závěru výuky pasován na „polního odborníka.“
Marie Štěpánová